lauantai 26. huhtikuuta 2014

More about Gran Canaria

Lupasin kertoilla enemmänkin meidän reissusta, oltiin siis ensimmäistä kertaa sellaisella relaus-reissulla. Yleensä ollaan viihdytty lomilla isommissa kaupungeissa lukuunottamatta meidän häämatkaa, joka suuntautui Miamiin ja sieltä Karibialle. :)

Varattiin matka Tjäreborgin kautta, lentoyhtiö oli Thomas Cook Scandinavia. Samaa yritystä nuo itseasiassa onkin, en tiennyt sitä aiemmin. Lennettiin täältä Vaasan kentältä, joka oli luksusta! Olen aina inhonnut mennä lentäen Helsingin kautta, turhaan menee aikaa ja rahaa.
Minulle kävi köpelösti tällä Thomas Cookin lennolla, turvavyö ei mennyt kiinni!! Olipas oikein kiva juttu sitten pyytää jatkopalaa, muissa lentoyhtiöissä vyö on kyllä mennyt kiinni. Tuo oli todella ahdas lentokone, Finnair ja muut paljon parempia. Henkilökunta oli  kyllä ystävällistä, kohteliaita brittejä. :)

Hotelli oli tosiaan RIU Palace Maspalomas. Huone oli ihan ok, vähän outo haju sielä oli mutta muuten ok. :)

Meidän huoneemme.

WC.

Näkymä parvekkeelta.
Ekana päivänä tutustuttiin hotelliin ja sitten mentiin polskuttelemaan isoon altaaseen. Altaita oli tosiaan kaksi ja lisäksi löytyi poreallas. Oli aika luksusta. :)

Sitten polskuttelun jälkeen mentiin kävelemään rantakatua pitkin.

Tässä muuten meidän hotelli vielä ulkopuolelta. Aikamoinen "palatsi". :)

Kukas possu se siellä. :)
 Lauantaina meidän miehet päätti mennä vuokraamaan kilpapyörät maantieajoa varten. Me lähdettiin sitten äidin kanssa kiertelemään pitkin Playa Del Inglésiä. Alueella oli muutama ns. ostoskeskus. Samaa krääsää myytiin joka paikassa. Tein kyllä edullisia kosmetiikkaostoksia siellä, mm. Lancome oli todella edullista verrattuna Suomen hintoihin. Kannatti tinkiä, sai hinnat tosi alas. :)

Sunnuntaina mentiin sitten taksilla noin 20 km päähän, siellä oli hieno ranta nimeltään Playa De Amarodes. Tultiin takaisin bussilla, se oli paljon edullisempaa. Matkaopas antoi ymmärtää, että taksit on tosi edullisia, no ei kyllä olleet! Lyhyt matkat oli edullisia mutta ei nuo 20 km matkat.

Minuun tarttui rusketus tosi hyvin! Yleensä ei ole ollut niin, mieskin oli ihan ihmeissään että minä olin tällä kertaa se ruskeampi. Selkäni paloi heti ekana päivänä! Mentiin sitten apteekkiin, saatiin tosi hyvää voidetta auringonpolttamalle iholle, sitä käytettiin kaikki jossakin vaiheessa. Totta kai yritettiin suojata itsemme aina mahdollisimman hyvin aurinkovoiteilla mutta kummasti aina se aurinko pääsi polttamaan.

Maanantaiksi oltiin bookattu Tjäreborgin järkkäämä retki vuorille. Maisemat oli niin kauniit, ihan hiljaiseksi jäin minäkin. Meidän opas oli todella hyvä, puhui paljon asiaa Gran Canariasta ja oli miellyttävä kuunnella hänen ääntään. Hän itse asui vuorilla ja tiesi siis luonnollisesti paljon siitä alueesta. Tuo saarihan on aika pieni, halkaisija noin 50km. On vehreämpi puoli ja sitten toinen kuivempi puoli saaresta.

Meidän reissun suunnitelma. Reissussa meni noin 7 tuntia.

Näköalaravintola Mirador De Tunte.

Täältä sai ostaa mm. Aloe Veraa ja terveysjuomia ym.

Viimeisenä kohteena bussikierroksella oli puutarha. Näin siellä mm. ensimmäistä kertaa kauniin riikinkukon. Hän suostui vielä esittelemään itsensä kaikessa komeudessaan. :)

Tiistaina lähdettiin sitten bussilla kohti Las Palmasia. Sinne kesti bussilla noin 50 min. Bussi pysähteli paljon, joten matkanteko oli tietty hidasta muuten sinne olisi päässyt nopeamminkin. Minä ostin Las Palmasista ne kauan kaipaamani lenkkarit! Merkki on Reebok ja maksoin niistä ihan vain muutaman kympin. Tuolta kannattaa ostaa kenkiä, ne oli edullisia. Ainut ongelma oli myyjien huono kielitaito, oikein kukaan ei ymmärtänyt englantia. Minullakin tuo espanja on vähän ruosteessa. :D
Käytiin isossa tavaratalossa El Corte Inglesissä, siellä oli plussakokoisten osasto mutta vaatteet oli tätimäisiä ja kalliita. Yhdessä ostoskeskuksessa oli C&A, jossa on oma plussaosasto. Sieltä sitten ostin yhden paidan, joka on itseasiassa nytkin päällä. Lenkkarit pääsi tänään myös testiin, tein niillä 6km kävelylenkin ja hyvin meni. Oli siis hyvä ostos. :) Ostin lisäski Las Palmasista Inglotin meikkejä, ne oli siellä edullisia. Esittelen ostokset vielä erikseen!

Minulla oli Las Palmasin reissussa päällä Zizzin maximekko, päivä oli pilvinen joten päälleni laitoin lisäksi neuletakin.

Las Palmas.

Keskiviikko meni sitten ihan hotellin uima-altaalla aurinkoa ottaen. Torstaina olikin sitten lähtö, meidän piti herätä klo 3.30 yöllä, koska lento lähti jo klo 7:30. Ei ollut kiva lentää noin aikaisin mutta pakko mikä pakko.

Sellainen loma meillä oli. Tykkäsin siis kovasti, jos ei vielä tullut selväksi. :)

Onkos siellä ruudun toisella puolella Canarian kävijöitä tai sellaiseksi haluavia? :)

Kuvat on otettu Samsung Galaxy S3:lla ja GoProlla.

1. Tuo Amadoresin ranta oli kyllä kiva, olin samoissa maisemissa joulu-tammikuussa edellisvuonna :)

1. Se oli kyllä kaunis näky, kun hyppäsi taksista ulos. Viihdyttin tuolla rannalla ainakin johonkin puol kuuteen asti, oli kivaa. :)

2. Lämpimissä lomakohteissa haisee aina erilaiselta / oudolta. Tarttuu vaatteisiinkin ja ne puhtaat käyttämättäkin jääneet vaatteet saa pestä. Intiassa tuo haju on ollut kaikkein voimakkain. Laukkukin haisi ja piti pitää pakkasessa monta päivää! Olen käynyt Kanarialla kolmesti, Ingelisssä, Teneriffalla ja Fuerteventurassa ja noista kyllä Ingles oli miellyttävin paikka. Silti en ole mikään Kanariafani ja nykyään mieluummin siten istunkin muutaman tunnin lisää, että pääsee takuulämpimään, edullisempaan ja monipulisempaan kohteeseen. Kanaria toki on kivan lähellä viikon reissuun, mutta lähinnä se tuuli ja pilvisyys siellä ja epävakaa keli saa aikaan sen, että mieluummin maksan vähän enempi kahden viikon lomasta jossakin takuulämpimässä ja eksoottisessa paikassa. Tosin Israel oli myös ihan kiva paikka, tosi siistiä ja hyvät snorklausvedet. Ja lyhyt lentomatka, mutta ei edullinen kohde. Tänä talvena oltiin Thaimaassa. Se ei kylllä ollut yhtään mun juttuni. Ihan liian turistirysä. Intiasta ja Gambiasta olen tykännyt. Kreikka on myös kaunis kesällä. Bulgaria oli ihan kamala turistirysä, jossa ei ollut mitään aitoa. Australia miellytti, mutta matka oli ihan kaamea, puolitoista vuorokautta, että olin perillä. Se oli liikaa varsinkin kun matkasin sinne yksin viikoksi työreissuun muutama vuosi sitten. Ja suosittelen lomakohteissa lähtemään reissuun niin, että menee paikallisten matkatoimistojen kautta. Edullisempia, monipuolisempia ja silloin tulee paremmin paikallista elinkeinoa. Toki tällöin pitää olla kaikilla englanti hanskassa.

1. Oikeastaan ainoastaan meidän huoneessa oli se outo haju, noiden matkakavereiden huoneessa oli hyvä tuoksu. :) Voin kuvitella, että Intiassa on ollut kovat hajut. Thaimaahan minua ei kyllä varmaan saisi ollenkaan, varmaankin juuri tuon sinun mainitsemasi asian takia. Edullista siellä kyllä olisi. Bulgaria sama juttu. Australia on kyllä niin julmetun kaukana, minä en kestäisi istua koneessa noin kauan. Amerikka on minulla se raja, varsinkin jos on suorat lennot, niin se on ihan ok. :)

3. Tosi kivalta paikalta vaikuttaa :)

4. Hei! Löysin sun blogin googlen kautta ku oon lähdössä canarialle huhtikuussa ja googlettelin kauppoja :D mutta siis, osaisikko sanoo onko inglesissä Adidaksen kauppaa? Palmasissa ainaki on mut kun asutaan puerto ricossa niin ingles olis lähempänä. :)