sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Äiti & tytär -risteily

Olen kotiutunut eilen siinä kolmen maissa yöllä reissusta.
Matka alkoi siitä, että lähdettiin perjantaina töiden jälkeen junalla Helsinkiin, meillä oli varattuna Sokos Hotelli Vaakunasta huone. Lauantaina aamusta seitsemän jälkeen lähdettiin bussilla kohti länsiterminaalia, josta lähdimme Eckerö Linen botskilla kohti Tallinnaa.

Risteilyemäntänä toimi Kauneus ja Terveys -lehden toimittaja Tuula Kanninen. Koko matkan ajan oli kanssamme myös tyylikonsultti Leena Sarvi ja Bernerin puolesta meikkauksen ja ihonhoidon asiantuntijoita.

Aamusta heti kahdeksan jälkeen oli tervetulotilaisuus ja sen jälkeen buffet aamiainen, joka oli todella hyvä. Mielestäni parempi, kuin Siljan laivoilla. Ei vaan oikein kehdannut vetää napaa ihan täyteen, kun vieressä oli näitä meikkauksen kauniita ja hoikkia asiantuntijoita. :) No ei vaiskaa, ihan normaalisti mä mielestäni nautin siitä mahtavasta aamupalasta.
Seuraavaksi sitten olikin Leenan luento aiheesta kauden trendit ja ostosvinkit. Se oli hyvin koottu ja Leena oli hyvä pitämään esitelmää, siitä hänellä onkin varmaan jo kiertynyt jonkin verran kokemusta. :)
Sitten meille kerrottiin ihan henkilökohtaisesti vinkkejä meikkaukseen ja ihonhoitoon Bernerin asiantuntijoiden toimesta.

Saavuimme Tallinnaan siinä 12 maissa. Meitä oli odottamassa kaksi bussia, jotka sitten veivät meidät shoppailemaan uusimpaan Tallinnan ostoskeskukseen Rocca Al Mareen. Itselleni ostoskeskus oli hieman pettymys, koska esimerksiksi Leena hehkutti sitä paikkaa todella paljon. Ostin sieltä sitten yhdet kengät.

Saksalaiset Jana -merkkiset sandaalit, jotka on aitoa nahkaa. Tuntui todella hyviltä jalkaan ja hintakaan ei ollut paha, 44e. Sovitin kyllä monia muitakin kenkiä, kun siellä niitä kenkäkauppoja piisasi. Mutta ei vaan oikein mitkään muut iskeneet samalla tavalla. Ihan hyvä vaan, rahaa säästyi. Kaikkien aikojen paras ostoskeskus on mielestäni Lontoossa sijaitseva Westfield .

Rocca Al Maren jälkeen meidät kuljetettiin Viru keskukseen, jossa ihan vaan pikaisesti kävimme ja sitten suunnattiin takas botskille taksilla, joka maksoin vaan 60 viron kruunia, eli noin 4 e.. Päästin sitten syömään buffettiin taas, mutta nyt kyllä ruoka oli kokenut kovan laskusuunnan, ei vaan oikein ollut hyvää, vaikka nälkä oli kova.

Lopuksi tyttäret saivat tuollaisen Clarinsin tuotepussukan. Kiva ylläri! Äidit saivat aika arvokkaan Kanebon Sensai -sarjan testeripakkauksen. Lisäksi kaikki saivat horoskooppimerkin mukaan näytetuoksun.

Illemmalla meillä oli vielä Tuula Kannisen pitämä luento aiheesta luonne- ja tuoksuanalyysi. Se oli oikein hyvä ja opinkin, että hajuvettä tulisi laittaa ainoastaan ranteeseen tai nilkkoihin (!!!). Ei niinkuin minä, että sitä aamulla suihkutetaan kiireesti sinne sun tänne. :)

Matka oli oikein onnistunut ja järjestelyt pelasivat. Tuota risteilyä on järjestetty jo noin viiden vuoden ajan ja sen kyllä huomasi kaikesta siitä sujuvuudesta. Jos jotakuta kiinnostaa, niin seuraavan kerran risteily järjestetään luultavasti marraskuussa. Hintaa nyt oli vajaa 200e/äiti+tytär. Se sisälsi kaiken, eli kuljetukset, syömingit, luennot ja opastukset.

Tallinnassa oli ihana ilma ja muutenkin siellä oli kiva käydä. Harmi, kun aikaa oli vain muutama tunti. Esimerkiksi Zizzin liikettä en kerinnyt etsimään. Marks&Spencer oli kyllä pettymys, siellä oli muutamia vaatteita koossa 22-24, mutta linja oli aivan liian tätimäinen tyyliini. Joten sieltä lähdin tyhjin käsin. Konadin kynsijuttuja löysin edullisesti Viru keskuksesta.

Oli mukava reissu ja voin suositella sitä lämpimästi.

Mieheni kanssa olemme nyt varanneet New Yorkin matkan. Huh huh, nyt jo jänskättää!!!!